Zoekmachineoptimalisatie of SEO is een aspect van een organische online marketingbenadering die verkeer naar uw website of blog genereert en de positie van zoekmachines verhoogt. Organisch gezien is online marketing een sociale strategie die mond-tot-mondreclame en verwijzingen via sociale media vereist.
Organische marketing is de meest kosteneffectieve vorm van online adverteren en groeit exponentieel. Online marketeers kunnen een organische marketingbenadering op de juiste manier gebruiken en het vereiste verkeer genereren om hun site te rangschikken in de beste zoekmachines en rankingsites.
Ik zeg niet dat SEO niet belangrijk is, alleen dat het niet het enige probleem is. Als online marketeer heeft u een site die goed is gestructureerd, gestructureerd, getagd met de juiste zoekwoorden en waardevolle en relevante inhoud biedt. Veel andere factoren spelen een rol, maar zijn niet de focus van dit artikel. SEO is slechts een stap in een veel groter proces dat ik organische online marketing noem.
Verkeer is de sleutel tot elke online marketingstrategie en organische marketing zorgt tegenwoordig voor meer verkeer. Naarmate sociale media groeien, blijft het invloed uitoefenen op waar en hoe marketingbudgetten worden verdeeld. Slechts ongeveer 10% van de aangeklikte Google-zoekresultaten zijn betaalde advertenties.
En omdat consumentenbeoordelingen betrouwbaarder zijn, zijn ze meer dan 11 keer effectiever. Consumenten geloven eerder claims van derden dan claims van fabrikanten. Denk vanuit jouw standpunt. Als je een bedrijf hoort dat zegt dat je 1000 per maand kunt verdienen, geloof je ze dan, of vertrouw je mensen die producten gebruiken met een bewijs van inkomen?
Van de 90% die op organische resultaten klikt, klikt 46% op het eerst vermelde natuurlijke resultaat. Als internationale online marketing experts weten we dat onze rankings en rankings onze verkopen stimuleren. Dus wat bepaalt onze rangen en beoordelingen? verkeer! Dus wat zorgt voor verkeer als betaalde advertenties slechts voor 10% effectief zijn op internet? sociale media.
Door gebruik te maken van sociale media zal verkeer worden gegenereerd en door waarderijke inhoud te bieden, blijft het verkeer behouden. Organische online marketing is meer dan alleen zoekmachine optimalisatie. Het lost het probleem voor prospects op een niet-invasieve manier op, waardoor prospects kunnen “winkelen” in een veilige en vrijwel anonieme omgeving. Wanneer ze de waarde herkennen, zullen ze meer informatie over uw product vragen of zich zelfs abonneren op uw RSS-feed (really simple syndication).
Dus hoewel het hebben van een volledig geoptimaliseerde site belangrijk is, is het niet de hele strategie. Ik ben bijvoorbeeld bezig met het bouwen van een online organische marketingstrategie, waaronder een blog waarop ik artikelen schrijf en die ik aan het aanpassen ben voor goede SEO (dit is verdomde wetenschap!). Ik plaats mijn artikelen echter ook op verschillende sites en blogs met backlinks om de artikelen en uiteindelijk mijn site te promoten. We werken ook aan forums, gratis geclassificeerde sites en sociale media zoals Twitter, Facebook en Google+ (nog in bèta op het moment van schrijven van dit artikel).
Echte organische marketing houdt niet op bij SEO en omvat alle vormen van online media. Omdat linken vanaf een geoptimaliseerde site het enige is dat u het verkeer zal opleveren dat u nodig heeft om uw pagina hoger te rangschikken. Zonder verkeer zal alle SEO ter wereld niet helpen. Dus als u een brug bouwt en het bewustzijn vergroot van de oplossingen die mensen bieden om u de beloningen te geven waarnaar ze op zoek zijn, zal dit het verkeer stimuleren en zal uw lasergerichte inhoud de verkoop stimuleren.
Aan de ‘sociale’ kant van internet zal mond-tot-mondreclame voor nieuw verkeer zorgen. Wanneer mensen over uw oplossing tweeten, opmerkingen plaatsen of deze op uw fanpagina ‘leuk’ vinden, krijgt u meer verkeer en hogere paginarangschikkingen en Alexa-beoordelingen. Er zijn andere trucs om je ranking te verbeteren, maar de echte manier om te ranken is om verkeer te genereren, en als online marketingexpert, van receptbloggers tot netwerkmarketeers die supplementen distribueren tot detailhandelaren in sportartikelen, moet je weten: online sociale etiquette voor succes.
Met de toenemende concurrentie op internet mogen marketeers niet de volledige reikwijdte van online marketing over het hoofd zien en vergeten dat sociale media de sleutel zijn. Zoekmachineoptimalisatie is een belangrijk onderdeel van een organische online marketingaanpak, maar online marketing is een kosteneffectieve en snelgroeiende sociale strategie geworden. Online marketingprofessionals moeten een organische marketingbenadering implementeren om het verkeer te genereren dat nodig is om hun site te rangschikken in de beste zoekmachines en rankingsites.
Leave a Reply